Lego to nie tylko klocki

Przejdź do treści

Lego to nie tylko klocki

Robotyka Lego i programowanie w Minecraft w Gorzowie Wlkp.
Opublikowane według Juniorlab w Pedagogika · 20 Kwiecień 2023
Tags: Legonaukazabawapolekcjachdladzieci
       Ciężko jest znaleźć dziecko w wieku od 5 roku życia, które nie zna klocków Lego. Jest to największa firma na świecie, która dostarcza zabawki o szerokiej tematyce, skomplikowaniu i przeznaczeniu. Ich sukces zawdzięczają przede wszystkim konstrukcji o dużych możliwościach łączenia klocków ze sobą za pomocą systemu wypustek i odpowiadającym im gniazd. Takie rozwiązanie umożliwia łączenie ze sobą klocków z lat 50 z aktualnymi zestawami. Z biegiem czasu klocki ewaluowały i wprowadzano dodatkowe elementy jak koła z felgami, opony, przekładnie, które umożliwiły budowanie bardziej zaawansowanych konstrukcji.
        Dzisiejsze pokolenia dzieci przyzwyczajane jest od samego początku do cyfrowych zabawek i gadżetów. Dzięki ogromnej popularności klocków Lego oraz zmieniające się wraz z technologią możliwości nowych zabawek nauczyciele zobaczyli szansę zainteresować młode pokolenie tematami podejmowanymi na zajęciach w szkołach. Wiele placówek edukacyjnych, przede wszystkim technicznych korzysta z dostępnych
pomocy dydaktycznych, które oferują specjalistyczne klocki. Wersje edukacyjne zestawów Lego rozwijają kreatywność uczniów w cyfrowym świecie, łącząc zabawę z nauką, a przy okazji pozytywnie wpływają na rozwój. Szczególnie trudnym zadaniem dla nauczycieli jest wzbudzić w młodych ludziach zainteresowania techniką, mechanika i elektroniką. Z góry zakładają, że nauka ścisła jest trudna i przekracza ich możliwości. Odpowiednia motywacja ze strony nauczyciela oraz środki dydaktyczne w postaci zabawek multimedialnych diametralnie może zmienić nastawienie dziecka do techniki. W dzisiejszych czasach dysponujemy odpowiednimi narzędziami, aby połączyć ze sobą elementy edukacyjnej rzeczywistości i zabawy. W procesie tym, przekazywanie informacji odbywa się poprzez zastosowaniu naturalnych przedmiotów i modeli, materiałów wizualnych i audiowizualnych oraz graficznych. Multimedialne ćwiczenia zapewniają większe możliwości aktywizujące oraz zapewniają szersze stosowanie metod aktywizujących jak metoda sytuacyjna,
inscenizacji itp.
             Zestawy edukacyjne angażują wszystkie zmysły, ponieważ klocki można dotknąć, łączyć, zmieniać konstrukcje, a w specjalnych zestawach można je „ożywić” poprzez ich zaprogramowanie. Zauważono, że po wprowadzeniu Lego do zajęć, można poprawić skupienie, wyobraźnię i chęć do poznawania świata. Zabawa z klockami stymuluje rozwój intelektualny dzieci w każdym wieku, rozwija zdolności do polisensorycznego poznania, kształci zmysły, wzbogaca wiedzę na temat świata.
              Zabawa w edukacji jest niezwykle ważna, a klocki zapewniają nam gotowe pomoce dydaktyczne.
Zestawy mogą być wykorzystywane na różnych etapach kształcenia oraz podczas wielu przedmiotów. Tak jak wspomniano w poprzednich rozdziałach niniejszej pracy duże znaczenie ma kreatywność nauczyciela oraz zastosowanie zabaw, które pozwalają zainteresować uczniów tematami, a nauczycielom realizację planu
edukacyjnego. Wielu edukatorów w polskich szkołach znalazło zastosowanie klocków w procesie nauczania. Dzięki ich różnym kształtom można w łatwy sposób przedstawić zagadnienia z matematyki w szczególności w działaniach związanych z dodawaniem ułamków oraz potęgowaniem. Kolejnym przykładem jest zastosowanie w nauczaniu etyki, filozofii, gdzie po przeczytaniu danego tekstu każde dziecko musi przedstawić swoją własną interpretację przy pomocy budowli z klocków. Okazuje się, że choć wszyscy mają te same zestawy to ich budowle w znacznym stopniu się różnią. Uczniowie mają okazję swobodnego zaprezentowania własnych możliwości twórczych oraz postaw, które należy kształcić od najmłodszych lat. Nabierają pewności siebie, zdobywają wiarę we własne możliwości oraz chęć sięgania po wiedzę. Takie wykorzystanie klocków w edukacji przyczynia się do dobrego przygotowania uczniów do przyszłej pracy, kształtuje pewność siebie, uczy swobodnego wypowiadania się i wnioskowania oraz współpracy w grupie i rozwiązywania problemów.
Lego może także posłużyć w przekazywaniu wiedzy historycznej poprzez budowle o określonej tematyce, które można oglądać na specjalnych wystawach. Miałem okazję ujrzenia na własne oczy takie wydarzenie podczas, którego mogłem zobaczyć konstrukcję przedstawiające II wojnę światową, bitwy średniowiecza, aż po czasy aktualne. Dla młodego pokolenia, jest to dobra okazja do poznania historii w sposób łatwy i przyjazny.
Na zajęciach Juniorlab wykorzystujemy edukacyjne techniki z wykorzystaniem klocków Lego oraz Minecraft. Zaprasamy do zapoznania się z ofertą naszych kursów dla dzieci w wieku 6-9 lat oraz 8-11 lat , półkolonii, a także urodzin, które organizujemy w Gorzowie Wlkp.




Nie ma jeszcze żadnych recenzji.
0
0
0
0
0
tel.: +48 791 513 541

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
_________________________________
info@juniorlab.pl
Wróć do spisu treści